Voorbereidingen op de reis - Reisverslag uit Huizen, Nederland van JongerenNaarAlbanie - WaarBenJij.nu Voorbereidingen op de reis - Reisverslag uit Huizen, Nederland van JongerenNaarAlbanie - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen op de reis

16 Juli 2014 | Nederland, Huizen

Het is nu al weer bijna een half jaar geleden dat ik te horen heb gekregen dat ik naar Albanië mocht. Ik was meteen al super enthousiast en had er toen al zin in. Maar nu is het al bijna zo ver! Over 2 weekjes vertrekt ons vliegtuig al naar Albanië. Ik heb er super veel zin in, het is nu al een leuke en gezellige groep en het zal na deze 10 dagen denk ik ook een hechte groep worden.

De voorbereidingen voor deze reis begon al 4 maanden terug met het bedenken van acties om geld in te zamelen. We kwamen op het idee om wikkelkoeken te verkopen, dit was een groot succes. Er zijn in totaal 800 broden verkocht!

De volgende actie was de loterij op koningsmarkt. We zijn alle winkels in het Oude Dorp, Oostermeent en Holleblok langs gegaan om te vragen of zei prijsjes wouden sponseren.

Met deze acties en een aantal giften hadden we het benodigde bedrag binnen en kon de reis doorgaan.

In Albanië gaan wij 5 dagen de kinderbijbelweek organiseren. We gaan allemaal leuke spelletjes met de kinderen doen en gezellig knutselen waaronder de hype “loomen”.

De rest van de dagen gaan wij mensen bezoeken die in de bergen wonen en hen helpen. Ook zullen we naar de straatkinderen gaan.

Zodra we vertrekken, zullen we regelmatig een update geven op deze plek.
Nu gaan we de laatste voorbereidingen treffen!