4 augustus 2014 - Reisverslag uit Mushqeta, Albanië van JongerenNaarAlbanie - WaarBenJij.nu 4 augustus 2014 - Reisverslag uit Mushqeta, Albanië van JongerenNaarAlbanie - WaarBenJij.nu

4 augustus 2014

Door: Floris en Hein

04 Augustus 2014 | Albanië, Mushqeta

Genesis

Aan ons de primeur om vandaag het eerste verslag over de vakantiebijbelweek te schrijven. In de vorige verslagen heeft u kunnen lezen dat we ons erg vermaken in dit mooie maar arme Albanië. Nu we de omgeving hebben verkend en een hoop gezinnen van eten hebben voorzien, begon vandaag waar we voor zijn gekomen: DE vakantiebijbelweek.

07:00 de wekker

Omdat er hier zo’n gezellige sfeer heerst, ging de wekker na een late avond alvorens te vroeg. We hadden ons voorgenomen om al op de eerste dag te gaan ‘shinen’. Tijdens het ontbijt verschenen de eerste kinderen al voor het hek. Deze moesten helaas een uur wachten voor de start. Na het ontbijt werden de laatste dingen in gereedheid gebracht. Om 09:30 was het zo ver. De opening van een geweldige week! Vol enthousiasme liepen de 180 kinderen naar het plein. Binnen enkele minuten klonken de eerste liederen waarbij iedereen stond te klappen en te zingen. Na de liederen werden wij als groep voorgesteld en mochten een warm applaus ontvangen.

Maarten en Gerdien (zendingswerkers) namen de leiding na de liederen over. Het thema van de eerste dag luidde ‘God maakt zijn naam bekend’. Hierbij werd er gelezen uit Exodus. Om deze tekst te verduidelijken voor de kinderen, had Maarten een toneelstukje voorbereid. Toen het toneelstukje na veel gelach was afgelopen, was het tijd om te knutselen. Deze waren ingestudeerd door Ruben & Floris. De bollen wol en kleurpotloden lagen al klaar op de tafels. De oudere groepen gingen ‘Loomen’, een vingerwerkje waarmee een armband gemaakt kan worden. Na vele blauwe vingertjes, bossen wol en versleten kleurpotloden, was het na bijna drie uur tijd om weer naar huis te gaan. Bij het verlaten van het terrein mochten wij ijsjes en blikjes cola uitdelen.

Siësta!

Door het uitstekende weer hier in Albanië, werd er goed genoten van de vrije middag. Twee uur voor de start van het avondprogramma stonden de kinderen al vol verwachting voor het hek. Het beloofde een mooie avond te worden. De sjoelborden, stoepkrijt en voetballen werden tevoorschijn gehaald en het avondprogramma kon beginnen. Na een hoop plezier en zwetende kinderen, werden we meegenomen in wat ze Albanië dansen noemen. Na geklap en vele voeten in de lucht keerden de kinderen met een traktatie weer terug naar huis.

Ondertussen was het eten voorbereid en konden we smikkelen van de met gehakt gevulde wraps van Judith en Rosanne. Hierna volgde een korte evaluatie bij, wat ondertussen een ritueel is geworden, het kampvuur. Als groep beleven we een hoop lol en kunnen daarnaast met elkaar ook goed praten over de essentie van het leven.

Wij wensen u nog een prettige avond en hopelijk tot morgen!

Groetjes Floris en Hein

• 06 Augustus 2014 - 00:53

Nelleke En Jacques Riemet:

180 kinderen. Ongelofelijk. Ver bij jullie vandaan leven we met jullie mee. Wij denken aan jullie en al deze kinderen in onze gebeden. Hartelijke groeten uit meredith, winnipesaukee lake, USA.

• 06 Augustus 2014 - 16:14

Annemarie Westland:

Super leuk jongens! Veel plezier en succes nog!