2 augustus 2014 - Reisverslag uit Mushqeta, Albanië van JongerenNaarAlbanie - WaarBenJij.nu 2 augustus 2014 - Reisverslag uit Mushqeta, Albanië van JongerenNaarAlbanie - WaarBenJij.nu

2 augustus 2014

Door: Rosanne Zeeman

02 Augustus 2014 | Albanië, Mushqeta

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie ons blijven volgen! Vandaag mochten wij een beetje uitslapen, dat kan ook wel een keertje lekker zijn, toch? We hebben heerlijk met elkaar ontbeten. Deze ochtend hebben wij het programma van de kinderbijbelweek met elkaar doorgenomen. Ook hebben wij onze koffers gelukkig teruggekregen die een dag later zijn aangekomen vanwege een probleempje met de overstap gisteren in München.

‘s Middags werd er eten gebracht voor meerdere gezinnen die wij vervolgens ’s middags gingen bezoeken, het was een erg hobbelige rit. Uiteindelijk veilig aangekomen, haha! We mochten het huisje bekijken waar de bewaker van ons terrein in woont samen met zijn vrouw en kinderen. Er lopen hier ook heel veel dieren rond, zoals kippen/paard/eenden en noem maar op. Er lopen hier ook veel schilpadden rond.

De huizen van deze mensen zijn echt heel armoedig. De daken zijn superslecht en in sommige zitten zelfs gaten die ze dicht geplakt hebben met tape. En dan te bedenken dat die mensen daar in de winter ook wonen. Geen verwarming en ook geen dichte ramen/deuren.

Daarna hebben wij het eten uitgedeeld in het dorpje. Iedereen verzamelde het eten bij de auto en waren erg blij. Ik vond dit heel indrukwekkend om te zien hoe de mensen (soms met een stuk of 7 mensen) in zo’n ontzettend klein huisje elke dag steeds weer opnieuw zien te “overleven”.

Hierna zijn wij weer terug gegaan naar het gastenverblijf. Hier had iedereen even vrije tijd. Er kon worden gezwommen, gedoucht, gevolleybald etc. Hein & Klein hebben heerlijk pannenkoeken voor ons gebakken. Nou stop ik maar eens met schrijven want het kampvuurtje ziet er wel erg aantrekkelijk uit. Morgen volgt er weer een verslag!!!

Rosanne Zeeman.

• 06 Augustus 2014 - 16:31

Annemarie Westland:

O vervelend van die koffers ja!
    Gelukkig hebben jullie die weer!
    Leuk verslag Rosanne!
    Veel plezier nog!