Tiende en laatste dag - Reisverslag uit Mushqeta, Albanië van JongerenNaarAlbanie - WaarBenJij.nu Tiende en laatste dag - Reisverslag uit Mushqeta, Albanië van JongerenNaarAlbanie - WaarBenJij.nu

Tiende en laatste dag

Door: Nelle en Jessica

05 Augustus 2019 | Albanië, Mushqeta

Vandaag is het alweer maandag, onze allerlaatste dag in het prachtige Albanië. Om 8 uur zaten we weer aan het ontbijt. Al stonden we vroeg op, pas om half 11 gingen we naar Zali om het klusproject af te sluiten. Shkender was ontzettend blij met het resultaat en hij was dankbaar voor onze inzet.

De terugweg was een erg spannend ritje, we mochten namelijk in de aanhanger van een tractor. Na veel gehobbel en wat blauwe plekken kwamen we uiteindelijk weer veilig thuis. Eenmaal thuis wachtte er een heerlijke zelfgebakken pizza op ons.

Rond een uur of 2 dronken we nog een kopje koffie en aten we nog een lekkere, ook weer zelfgemaakte, soes met alle werknemers van het kindertehuis. Hierna was er tijd om onze koffers in te pakken, de kamers schoon te maken en daarna was er tijd om de laatste zonnestralen mee te pakken.

Nelle en Stefan gingen echter nog een laatste gezin bezoeken om daar nog kinderen van schoolspullen te voorzien, omdat zij in het Kans project zitten. De tijd ging snel, om half 6 stond het avondeten alweer voor ons klaar en we hebben weer heerlijk gegeten.

Om 20:00 uur worden we opgehaald door de bus die ons naar het vliegveld zal brengen en om 23:20 hopen we dat het vliegtuig vertrekt naar het vertrouwde Nederland.

Vriendelijke groetjes van Nelle en Jessica!!